Cтруктуризація галузевої спільноти - завдання саморегулівних організацій будівельної галузі - Асоціація експертів

Нарешті в країні почалися зміни системи в цілому, а не лише владних облич. Під тиском суспільства керівництвом держави вже зроблені перші кроки по створенню механізмів, які давно діють у розвинутих країнах.

Демократія – це влада більшості. Неможливо узгодити та врахувати політичні інтереси всіх прошарків населення, а тим більше інтереси професійні, бізнесові та ін. при обранні президента чи прем’єра. У будь-якому випадку інтереси певної частини суспільства враховані не будуть, а перевага загальнодержавних інтересів над галузевими є об’єктивно обумовленою та доцільною. Внаслідок такої системи галузеві інтереси не є вирішальними під час обрання вектора розвитку та посадовців, які такий вектор реалізовуватимуть.

Мінрегіон, на нашу думку, слушно, обрав напрямок поділу суспільних відносин на такі, що мають загальнодержавне значення, та такі, що характерні для невеликої частини суспільства, регулювати які доцільно через механізми «локальної демократії» - саморегулювання. Механізми саморегулювання дозволяють значно скоротити відстань між невеликою частиною суспільства, яка має спільні інтереси, та органами, які мають такі інтереси задовольнити.

Перші кроки на шляху до саморегуляції будівельної галузі вже зроблено. Проте нам ще потрібно вирішити цілу низку проблем. Насамперед, це ментальна неготовність більшої частини галузевої спільноти до такого кроку. Занадто глибоко в нас сидить звичка до наявності вищого керівництва, яке все вирішить без нашої участі. Це формує хибну уяву про саморегулівні організації, як про «міні міністерства», і про те, що відмінність СРО від «класичних» міністерств лише у порядку прийняття рішень та формуванні органів, які їх реалізують.

Хочемо акцентувати увагу, що класичне саморегулювання в розвинутих країнах має суттєву відмінність від цієї уяви, яку, нажаль, не дуже помічають в Україні. Саморегулювання найбільш ефективно здійснюється не через прийняття власних рішень саморегулівними структурами, а через компроміс між учасниками галузі, яких можна розділити на чотири групи:

роботодавці –  вкладають у галузь кошти з метою отримання прибутку;

споживачі – використовують створений галуззю продукт;

професіонали – приймають технічні рішення з метою забезпечення балансу безпеки продукції галузі, ціни та якості;

робітники – власною працею реалізують прийняті роботодавцями та професіоналами рішення та створюють продукт.

Угоди між роботодавцями та робітниками для Україні є вже традиційними. А от до механізмів галузевого саморегулювання віднести їх можна досить умовно через загальнонаціональне значення соціального діалогу.

Натомість, діюча система угод між роботодавцями, професіоналами та споживачами, якими найбільш ефективно можна врахувати та збалансувати інтереси всіх учасників галузі, оперативно регулювати відносини у галузі, дозволить максимально розвантажити органи державної влади, які при цьому отримують змогу концентруватись на вирішенні загальнодержавних інтересів, відстоюванні інтересів галузі під час роботи уряду, втручаючись у регулювання галузевих лише у разі недосягання консенсусу її учасниками.

Враховуючи чисельність учасників галузі, ефективно вести діалог та формалізувати його наслідки в угодах, можливо лише за умови структуризації галузі, створення об’єднань її учасників.

Вважаємо, що факторами, які стримують механізми саморегулювання будівельної галузі, є недостатня структуризація галузевої спільноти, нечітке позиціювання об’єднань учасників галузі, низький рівень участі пересічних учасників галузі у діяльності об’єднань. Бачимо завданням сконцентруватись на вирішенні цих питань.

 Довідка:

Всеукраїнська громадська організація Асоціація експертів будівельної галузі - це добровільне громадське об'єднання, яке засновано у 2010 році за принципом професійної приналежності з метою побудови міцної саморегулівної структури, здатної вагомо впливати на побудову державної політики у сфері будівництва, а також захисту прав та інтересів членів Асоціації, регулювання діяльності членів Асоціації для забезпечення належної якості товарів, робіт та послуг, що ними виробляються та надаються.

07.08.2014 року на підставі наказу Мінрегіону від 06.08.2014 № 217 Асоціація була внесена до Державного реєстру саморегулівних організацій у сфері архітектурної діяльності.

Асоціація поширює свою діяльність на територію всієї України. На сьогоднішній день активно діють її місцеві осередки в усіх областях України.

Асоціація експертів будівельної галузі ставить перед собою фундаментальні завдання щодо потужного розвитку будівельної галузі, розроблення та впровадження механізмів ефективного захисту професійних прав і законних інтересів членів Асоціації, забезпечення підвищення їх кваліфікації та створення дієвих механізмів відшкодування збитків споживачам, які отримували послуги, роботи чи товари від членів Асоціації.

Фундатори Асоціації мають на меті закріпити співробітництво з аналогічними міжнародними громадськими організаціями, що дозволить запозичити та втілити їх позитивний досвід, а також налагодити ефективну планомірну роботу з розвитку усієї будівельної галузі.

Увага! Секретаріат Атестаційної архітектурно-будівельної комісії змінив місцезнаходження!  

У зв’язку з військовим станом виключені не погоджені заздалегіть особисті візити.

Максимально використовуйте  засоби зв’язку - телефон, Інтернет. 

Ми працюємо і завжди раді вас бачити, але дбайте про свою і нашу безпеку.

 

Фотогалерея



Останні новини Мінрегіону